JANGAN BIMBANG, KELUARGA NIK AZIZ SEJAHTERA

Rakyat bawahan sentiasa mendoakan kesejahteraan Tok Guru Nik Aziz. Mereka doakan Tok Guru dan keluarga panjang umur dan dimurahkan rezeki.

Berkat doa mereka, keluarga Nik Aziz hidup bahagia.

Baca dan renungkan apa yang dicatatkan oleh blogger www.pisau.net.

Apakah ini satu fitnah terhadap Tok Guru?

ANAK BERANAK NIK AZIZ KAYA…

Hari ini adalah hari terakhir tempoh berkempen untuk Manek Urai, saban hari banyak ceramah di merata tempat menghambur segala “keborbrokan” UMNO, tetapi mereka terlupa satu jari yang menunding orang lain 4 jari lagi menunding diri sendiri.

Ya,ramai penyokong PAS yang begitu taksub dengan Tok Guru, bagi mereka adalah menjadi kesalahan & kesilapan besar jika menyerang tok guru yang wahid ini. Ibaratkan untouchble & maksum.

STESEN MINYAK NIK AZIZ BERNILAI RM 1 JUTA
Buat penyokong PAS di Manek urai, adakah anda akui tok guru maksum? jika dia maksum mana mungkin melakukan sebarang kesilapan. Adakah pendedahan demi pendedahan yang dibuat dikatakan fitnah? mereka yang menutup pemikiran & jumud barangkali akan marah apabila sesuatu yang pincang didedahkan terhadap tok guru.

Penyokong PAS seolah olah mengambarkan pemimpin mereka adalah orang orang suci,tidak terpalit langsung dengan kekotoran & kesalahan. Psy war di mainkan hingga orang UMNO sendiri percaya kempen melondehkan kesalahan & kekhilafan Tok Guru & PAS adalah salah.

Di Manek Urai,adalah medan mendedahkan kesalahan mereka yang maksum ini.
Stesen Minyak Petronas hak milik Nik Mohd Asri Bin Nik Aziz (anak Nik Aziz). Asalnya stesen ini diurus oleh Mesra Makmur Trading yang dimiliki oleh Hood Bin Mohd Isa KP:691119105535. Beliau berasal dari Selangor bekas pemandu Nik Aziz dan menantu Nik Aziz. Hood selaku pengurus pada masa itu telah berjaya memajukan perniagaan ini. Beliau membantu Nik Aziz dalam pilihanraya 2004 dengan cara memberi petrol percuma pada hari mengundi jika motosikal atau kereta membawa bendera bulan – PAS.

Apabila Stesyen ini maju maka anak- anak Nik Aziz iri hati melihat penguasaan Hood keatas stesyen ini. Perbalahan telah berlaku, Nik Aziz gagal menyelesai krisis dalam keluarganya sehingga Hood telah disingkirkan dan membawa diri ke Trengganu. Sekarang stesyen itu diserahkan kepada Nik Mohd Asri pemilik tunggal As Sobru Jaya Trading.

Hood tahu cerita sebenar mengenai bagaimana tipu helah untuk membina stesyan minyak ini. Nik Aziz telah membeli tanah Lot 550 Kg Pulau Melaka tapak stesyen itu dengan memaklumkan kepada tuan tanah bahawa untuk membina asrama kesiankan pelajar tidak cukop tempat menginap. Tetapi setelah tanah dimiliki oleh Datin Tuan Sabariah isteri Nik Aziz, tanah itu telah dibangunkan stesyen minyak. Terkejut yang amat sangat tuan tanah, kerana tanah itu dijual dengan harga yang murah.

Nik Aziz makan pun menyamar kepada rakyat. Kesian orang PAS kena tipu kononnya cara hidup Nik Aziz sederhana. Rupanya Jutawan.

RUMAH MENANTU NIK AZIZ BERNILAI RM 1 JUTA

Rumah menantu Nik Aziz terletak di belakang rumah Nik Aziz Pulau Melaka. Nilainya RM1 juta. Ada jaga 24 jam sehari. Kalau rakyat nak jumpa dengan Nik Aziz maka dia akan tunggu di rumah lama, untuk rakyat tengok dia hidup sederhana. Tapi bila nak berehat pergi rumah banglow milik menantu. Menantu pakai kereta mewah kalau baru harganya RM250,000 sebuah.

Apa nama menantu Nik Aziz?..Nik Arif Fahmi Abdul Rahman, orang yang paling berkuasa dalam kerajaan Nik Aziz.

Menantu Nik Aziz bekerja sebagai CEO Perbadananan Menteri Besar (PMB), Kereta Mercedes berserta dengan pemandu disediakan. Semua projek yang nak join vanture dengan PMB sebelum angkat kepada Pengerusi PMB mesti diluluskan oleh CEO dulu. Siapa Pengerusi PMB? tak lain dan tak bukan Nik Aziz. PMB sudah jadi hak anak beranak. Banyak syarikat pelaburan PMB mengalami kerugian. Habis lah duit rakyat Kelantan di pulon mertua dan menantu.

Bila rakyat nak jumpa datang lah kerumah depan, kecil dan sederhana.
Kereta Mercedes RM500,000 dan CRV Rm 70 ribu untuk Tuan Sabarian
ulang alik ke pasar. Rumah inilah yang selalu ditonjol oleh Nik Aziz.

TUAN SABARIAH SEORANG JUTAWAN.

Kononnya Bandaraya Islam Kota Bharu berkembang tapi ada udang disebalik batu, sama hebat dengan pengumpulan harta oleh keluarga Nik Aziz. Tuan Sabariah kuat berniaga, pernah berniaga jualan langsung, hampir semua muslimat PAS di Pengkalan Chepa, Kota Bharu dan Kubang Krian menjadi ahli.

Sekarang mengalami kerugian ada muslimat PAS yang mengalami kerugian RM50,000 seorang. Kita boleh bayangkan berapa banyak wang muslimat PAS hangus. Apabila muslimat minta ganti katanya tak ada wang.
Dalam pada itu sempat Tuan Sabariah membeli dua unit Rumah Kedai di Taman Koperasi Tanjung Chat Bandar Kota Bharu nilainya RM2 juta.
Kata penduduk Pulau Melaka banyak tanah orang kampong sekarang menjadi milik keluarga Nik Aziz yang bernilai berjuta-juta ringgit. Dari mana Nik Aziz dapat duit bergitu banyak?

Ini lah kesederhanaan yang ditunjukkan oleh Isteri Ulamak, dalam diam juga seorang jutawan.

Hanya Allah Mana Mengetahui!

About these ads

7 Responses to “JANGAN BIMBANG, KELUARGA NIK AZIZ SEJAHTERA”

  1. perunding Says:

    salam tuan hambali,hayati maksud hadis,Allah mencintai hambanya yang menzahirkan nikmat yang Allah anugerahi kepada hamba itu.maksudnya,kalau ada kemampuan,nikmatilah kekayaan itu.harta itu patut kita yang in full control,yang salah ramai yang jadi hamba kepada harta yang dimiliki.terimakasih kepada pendedahan..orang beriman akan seronok melihat rezeki yang Allah anugerahi..rujuk alkahfi:katakan MashaAllah(barang sebegini dikendaki Allah) dan tiada dayaku melainkan yang kau berikan.apabila kita melihat rezeki yang melimpah ruah Allah kurniakan kepada kita.

  2. BelokKiriKanan Says:

    jangan risau, Pas cuma akan menang dengan majoriti sekitar 1 ribu undi sahaja.Umno teruskan berusaha selepas PRU13 untuk menang PRK14…

  3. BelokKiriKanan Says:

    Alhamdulillah syukur sebab harta2 tersebut dimiliki keluarga yang beriman, semoga mereka akan terus mengeluarkan zakat kepada orang yang sepatutnya dapat.dan semoga kita semua juga akan dikurniakan Allah dengan dengan rezeki yang berlimpah ruah…

  4. najamarine Says:

    belok lagi.jangan tak belok..zaman pemerintahan Rasulullah s.a.w dulu orang yg kaya raya akan jatuh miskin kerana habis bersedekah untuk perjuangan islam dan berdakwah..zaman pemerintahan PAs kelantan???!!menjadi kaya raya selepas memerintah..bukan rakyat yg kaya raya,tetapi pemimpin dan kerabat2nya..wallahualam..

  5. Nik Amir. Says:

    Alamak!! tak dok isu lain ko?Bakpo tak tunjuk gambar rumah MB-MB UMNO getek.Tak sensitif langsung pada rakyat Kelantan.Nape tak tunjuk harta Tan Sri Nuar di Bangkok dan Indonesia getek.Bukan setakat harta, pemain-pemain 'toy' nuar pun ramai.Di Tanah air dan luar negara.

  6. Bagi orang Pas Nik Aziz tu dah jadi macam nabi ? Nik Aziz sendiri sering menyamakan segala tindakanya seperti nabi. Jadi apa saja yang dibuatnya tak salah. Dia dah memaksumkan dirinya sendiri dan orang pas menerimanya.

  7. payabakau Says:

    Maka berselindunglah Nik Aziz disebalik jubah dan dicelah serban Islamnya. Pekongnya akan terdedah juga akhirnya. Kali ni hujah apa lah yang akan diguna pakai untuk menghalalkan menjilat muntahnya yang sudah terkeluar.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: